Nyheter

21
Dec
Patent vinne Vil øke Apple kampen mot android

Den delvis rettslige seier at Apple vant mandag mot HTC vil ikke p...

21
Dec
Mobil sikkerhet svikter historie leksjon

Mobile brukere fra alle samfunnslag, fra den gjennomsnittlige borge...

READ MORE
PC Hjelp
NYheter
Mobil sikkerhet svikter historie leksjon
Dec 21, 2011
Mobile brukere fra alle samfunnslag, fra den gjennomsnittlige borger for virksomheten bigwigs til filmstjerner og politikere, får sine telefoner og talepost hacket i disse dager. De fleste av gjerningsmennene er ikke engang dyktige hackere, de er vanlige Joes, foraktet frierne, eller til og med - hold deg for nesen - reportere.

Sluttbrukere absolutt fortjener en del av skylden her, men telefonen leverandører og mobile bærere både kunne gjøre mer. Det er ikke som om angrep mot telefonene er spesielt nye. Det er et merkelig paradoks: Vi vet hva vi må gjøre for å stoppe hacking. Vi har to tiår med erfaring i å sette ned malware og hackere i PC-basert nettverk verden. Men vi synes å være å overse alle disse sannhetene som vi flytter våre CPUer og lagring til nye formfaktorer. Er jeg den eneste som tror vi er skjebnebestemt til å leve ut alle PC-baserte malware symptom i vår smartphone verden?

First off, tilbyr hver telefon i dag brukerne muligheten til å kreve et passord, PIN-kode, eller en finger sveip å få tilgang. De fleste brukere forgo disse funksjonene mindre tvang. Men det er ikke som om de sikkerhetsmekanismer gir mye beskyttelse uansett - de trenger ikke noe kompleksitet. PIN-koder pleier å være fire sifre. Rapper kan være så uinteressant som mulig: De fleste jeg kjenner bruker hvem Swipe metoden bare gå i en rett linje fra topp til bunn, som om ingen uber-hacker vil prøve det swipe kombinasjonen.

Jeg forstår behovet for å gi enkel tilgang. Spørre noen til å skrive i en ni-sifret PIN-kode for å plukke opp en tilfeldig telefonsamtale er litt mye. Mange, om ikke de fleste, sluttbrukere vil gjøre alt for å bli kvitt alle "irriterende" sikkerhetsfunksjon. Jeg får det.

Men cellphone beslutningstakere, nettverk og bærere kan gjøre mer for å avskrekke ondsinnet hacking. For det første, hvordan om aktivering av telefonene å spore mislykkede påloggingsforsøk, fører til en midlertidig lockout - eller i det minste tregere respons på hver ekstra ille pålogging forsøk? Jeg kan ikke vente på nøyaktig ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk rapper til å bli en standard alternativ.

Telefon beslutningstakere trenger å trappe opp. Jeg personlig mener at cellphone kode har mer utnytte vektorer per linje enn dagens normal datakode og færre innebygd default beskyttelse. Det virker som om hver populære celle modellen har en slu måte rundt PIN pålogging siden. Vanligvis innebærer treffer nød dial-knappen, velge Kontakter og punching noen andre taster. Når var siste gang PCen får du omgå passord pålogging skjermen? Det er nok av andre hull. Generelt er cellphone kode ikke er like sikker som andre kode.

Jeg har ikke diskutert gorilla i rommet: den enkle å lage skadelig programvare for mobile plattformer. Det er svært enkelt. De fleste telefoner tillater et installert program for å få tilgang til brukerens kontaktliste og iverksette meldinger. Det har vært et problem for over et tiår. Den første store cellphone SMS angrep, DoCoMo orm som rammet Japan i en stor måte, slo 10 år siden. Verden har hatt rikelig med advarsel, og merkelig, de fleste mobiltelefon leverandører fortsatt ikke stoppe disse typer angrep. Mobil plattform leverandører bør trussel modell sine miljøer, utføre sikker kode anmeldelser, og iverksette forsvar.

Men bærere kan gjøre mer, for eksempel ved å kreve voicemail passord å være sterkere enn fire tegn. Hvor mye av de siste tabloid hacking kunne ha blitt stoppet av litt lengre passord og konto lockout? Jeg tenker det meste.

Jeg ønsker ikke å si at alle leverandørene blir det galt, men generelt, de fleste leverandører har minst et par svake områder som kunne stå forbedring. Det ville være fint om vi kunne expend arbeidet med å prøve å minimere hvor mange duplikat lærdom vi alle må leve gjennom.
 
Kontakt info
PChjelp og Datahjelp Service
Adresse : Brugata 1, 0186, Oslo

Inngang fra storgata
E-post : datahjelposlo@gmail.com
Web : www.firstpricepchjelp.no
Telefonnummer : 92502614
Org. Nr. 999521215
Menu categories
 
 
© Copyright FirstPrice PC Hjelp. All rights reserved. Designed & Maintained by pc hjelp team support